How to Connect Universities to the Job Market? The Career Services Center Offers its Recipe

by jcucareerservices

How to Connect Universities to the Job Market? The Career Services Center Offers its Recipe

The Center for Career Services aims at connecting the academic world with the job market. According to the Center for Career Services, there are three ingredients to make this happen:

1 To give students the chance to work on company projects and to apply theory to practice. This allows students in their 19 – 20s to understand what working in a team really means, how to deal with a problem, how to properly negotiate and solve a discordance between group parties.

2 To bring companies and students together during the Career Fair on campus: the organizations are at the students’ disposal; they interview them, discuss job and internship opportunities, and give them advice about their future career paths in their specific fields of study and expertise.

3 To offer internships to students allows them to obtain concrete work experience under the supervision of a professional tutor. This gives the possibility to not only approach the job market, but also learn time management between studying and working. An internship experience also allows students to understand their own professional goals, measure their expectations, and focus on their strengths and weaknesses. Thanks to the experience in the company, they also learn how to approach and interact with different people on a professional level.

The “Three Ingredients Recipe” offered by the Center for Career Services is the only way to get through an always more competitive and dynamic world; it is the recipe that introduces students to the business world and connects the academic to the professional realms.

University commencement ceremony

Come avvicinare l’università al mondo del lavoro? Il Centro di avviamento alla carriera propone la sua ricetta

Il Centro del Career Services, cosiddetto Centro di avviamento alla carriera, ha l’obiettivo di collegare il mondo universitario al mercato del lavoro. Secondo il Centro del Career Services, sono tre gli ingredienti per far sì che ciò avvenga:

1 Permettere agli studenti di lavorare su progetti aziendali ed applicare così i concetti studiati in aula. In questo modo, lo studente può iniziare a comprendere, già a 19 – 20 anni, cosa significa lavorare in team, come si affronta un problema, come negoziare correttamente e come risolvere situazioni in cui i pareri possono sono discordanti.

2 Far incontrare le aziende ed i ragazzi durante il Career Day presso l’università: le aziende si mettono a disposizione degli studenti, fanno colloqui, discutono di posizioni e opportunità di stage e lavoro, i rappresentanti aziendali consigliano gli studenti su come fare carriera in una specifica industria o settore.

3 Offrire stage agli studenti permette loro di fare esperienze lavorative concrete sotto la supervisione di un tutor aziendale. Lo stage permette allo studente non solo di avvicinarsi al mondo professionale, ma anche di imparare a gestire il proprio tempo tra studio e lavoro. Inoltre, un’esperienza di stage significa per uno studente poter misurare le proprie aspettative e capire così le proprie attitudini, i propri punti di forza e di debolezza e i propri obiettivi professionali. Grazie all’esperienza in azienda lo studente impara a confrontarsi con persone diverse ed apprende la gestione dei rapporti umani da un punto di vista professionale.

La “Ricetta dei Tre Ingredienti” offerta dal Centro di avviamento alla carriera rappresenta l’unico modo possibile per farcela in un mondo sempre più competitivo e dinamico; è la ricetta che anticipa l’ingresso dei ragazzi nel mondo del lavoro e che avvicina il mondo accademico a quello professionale.

Center for Career Services & ​Continuing Education
​John Cabot University

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