“Time-Wasting” Business Meetings

by jcucareerservices

 “Time-Wasting” Business Meetings

p01ch0xsThere are too many professionals who believe company meetings to be useless and a waste of time.

That is because too often these meetings are held for no apparent or clear reason.

What are the rules for a successful meeting?

  1. Establishing an objective: what is the meeting for? What is the decision we would like to discuss before taking?
  2. Length: What is the overall time of the meeting? In some countries, including Italy, there is always a starting time but never a clear ending one… Which often leads people to lose time in unproductive gatherings that start late and end whenever.
  3. Agenda for the meeting: what will be discussed? There should always be an agenda  to keep the participants from steering the conversation towards topics there are not critical or to be discussed, forgetting about the main argument.
  4. A moderator: the one who summons the meeting should make sure that it starts on time and that the objectives and topics are respected.

If you are summoned for a meeting, be sure to know at least the first 3 points of this list. Otherwise choose to avoid it, if you can!

Meeting di lavoro “perditempo”

boring-meetings-made-better1Sono sempre di più i professionisti che credono che i meeting aziendali siano una perdita di tempo e considerano inutili le riunioni a cui partecipano. La ragione è che i meeting sono troppo spesso convocati senza sapere neppure il vero perchè.

Quali sono le regole per il successo di un meeting?

  1. Stabilire l’obiettivo del meeting: A cosa serve il meeting? Quale decisione dovrà essere presa al termine del meeting?
  2. Durata del meeting: qual è la durata di una riunione? In alcuni paesi, incluso l’Italia, si definisce sempre l’orario di inizio ma mai quello di termine del meeting…e spesso le persone perdono tempo in riunioni improduttive alle quale si arriva tardi e dalle quali non si sa quando si uscirà.
  3. Agenda del meeting: che cosa si discuterà durante il meeting? Deve essere sempre indicata un’agenda per evitare che i partecipanti affrontino argomenti extra e non prioritari, tralasciando l’argomento che è ragione principale del meeting
  4. Un moderatore: la persona che ha convocato il meeting deve fare in modo che il meeting inizi e termini per tempo, che gli obiettivi e l’agenda siano rispettati.

Se vi convocano per un meeting, siate certi di conoscere almeno i primi 3 punti di questa lista. In caso contrario, se potete, scegliete di evitare la riunione!

Center for Career Services & ​Continuing Education
​John Cabot University

cropped-jcu_high_res.jpg

Advertisements