The Sense of Belonging

by jcucareerservices

The Sense of Belonging

BelongOne of the secrets to create a loyal and faithful team is to generate a sense of belonging within its members. In other words, the sense of belonging is to feel part of a work community, to identify yourself with the values and principles of a business, to respect and preserve them.

To belong means to associate yourself with something, with a project, an idea, a group and it is this that motivates people in their work and in life. It is the sense of belonging that makes people feel unique and special, that makes them stay instead of walking away from something.

Most importantly, it is this sense that leads to act to the best of your capabilities and always strive to improve. Belonging to a team and to a common objective brings people to perform with more passion and goodwill.

Il senso di appartenenza

Uno dei segreti per avere un team Belonging-800-x-400leale e fedele nel tempo è quello di generare un senso di appartenenza.

Il “sense of belonging” è un’appartenenza alla comunità aziendale così come al team; è una identificazione nei valori e nei principi dell’organizzazione, una espressione del rispetto e della custodia degli stessi. Appartenere significa sentirsi parte di qualcosa, di un progetto, di un’idea, di un gruppo ed è questo che motiva le persone sul lavoro e nella vita.

È il senso di appartenenza che rende le persone uniche e speciali, che le porta a restare invece che ad andarsene. È soprattutto questo che le porta a dare il massimo e a fare sempre meglio. Sentirsi parte di un team e di un obiettivo comune porta a compiere il proprio dovere con piu passione e buona volontà.

Center for Career Services & ​Continuing Education
​John Cabot University 

jcu_high_res

 

Advertisements