Special Case Study: Rome Opera House at John Cabot University

by jcucareerservices

Professor Salvatore’s Students Develop Communication Plan for Rome Opera House

image1

During the Fall 2015 semester JCU Advertising Management students had the opportunity to develop a communication plan for a very special “client,” the Rome Opera House.

Under the supervision of Professor Antonella Salvatore, four teams developed a communication plan for four different markets, thus putting into practice the theories learned in class.

The students presented their plans and ideas to the representatives of the Opera House; they discussed how to generate more brand awareness and better target both an Italian and international audience. After reviewing the plan, the Opera House confirmed its interest in hiring two JCU interns to develop the organization’s social media and web marketing strategies.

Each semester Prof. Salvatore (who is also Executive Manager of the Center for Career Services) asks students to work as “consultants” in order to solve actual business problems. One of the JCU partner companies meets with students at the beginning of the semester and then, throughout the term, students work on the project under Prof. Salvatore’s guidance.

This is just one way that John Cabot University helps students to bridge the gap between the classroom and the job market.

Gli studenti della prof.ssa Salvatore hanno sviluppato un piano di comunicazione per il Teatro dell’Opera di Roma

IMG_3119.JPG

Durante questo semestre, gli studenti JCU del corso Advertising Management hanno avuto l’opportunità di sviluppare un piano di comunicazione per “il cliente” Teatro dell’Opera di Roma.

Sotto la supervisione della prof.ssa Antonella Salvatore, quattro team hanno sviluppato un piano di comunicazione per quattro diversi mercati, mettendo così in pratica le teorie che avevano imparato in aula.

Gli studenti hanno presentato i loro progetti e idee ai rappresentanti del Teatro dell’Opera di Roma, hanno lavorato su come generare una maggiore consapevolezza del brand e come migliorare la segmentazione di un’audience nazionale e internazionale. Una volta che i progetti sono stati revisionati, il Teatro dell’Opera di Roma ha confermato il suo interesse ad assumere due stagisti JCU per sviluppare la loro strategia di comunicazione e marketing sui social media e sul web.

Ogni semstre, la prof.ssa Salvatore (che è anche Executive Manager del Centro di Avviamento alla Carriera) chiede ai suoi studenti di lavorare come “consulenti” per risolvere dei concreti problemi d’azienda. Una delle organizzazioni partner della JCU incontra gli studenti all’inizio del semstre e poi, durante il corso, gli studenti lavorano sul progetto sotto la guida della prof.ssa Salvatore.

Questo è uno dei modi in cui la John Cabot University aiuta gli studenti a colmare il gap che esiste tra università e mondo del lavoro.

Center for Career Services & ​Continuing Education
​John Cabot University 

jcu_high_res

Advertisements