Personal Branding

by jcucareerservices

Personal Branding

Branding is a marketing process that is used by companies to differentiate their product. Similarly, personal branding encompasses all the systems that everyone puts in place to express the uniqueness of their own personality and strengths to be exploited.

How? Through our actions, management style that distinguishes us, how we present ourselves, how we express ourselves and relate with others. In today’s saturated and complex job market, you must know how to promote yourself. It should start from the endorsement of our identity, the first product of ourselves and of our own time.

Personal branding is not only the image that is given through the various social media channels but something more complex; it is about creating a strong coherence between our presence online and offline. Personal branding requires great introspection, an unflagging dedication, careful reading of the context and a rapid response capability to the surrounding world.

Here are some of the right questions to create one’s own brand:

  • What are my specifics?
  • How do others see me and how do I want to be seen?
  • Am I moving in the right direction?
  • What am I communicating about my professionality and myself?
  • Am I using the right channels and am I doing it correctly?

who-are-you

Personal Branding

Il branding è un processo di marketing che viene usato dalle aziende per differenziare il proprio prodotto. Allo stesso modo, il personal branding comprende tutti quei sistemi che ognuno di noi mette in atto per esprimere l’unicità della propria personalità ed i punti di forza da valorizzare.

Come? Attraverso le nostre azioni, lo stile di management che ci contraddistingue, come ci presentiamo, in che modo ci esprimiamo e ci relazioniamo con gli altri. In un mercato del lavoro saturo e complesso come quello attuale, è necessario saper promuovere se stessi. Occorre iniziare dalla valorizzazione della propria identità, il primo prodotto di noi stessi e del nostro tempo.

Il personal branding non è solo l’immagine che si dà attraverso i vari social media ma qualcosa di più complesso; si tratta infatti di creare una forte coerenza tra la nostra presenza on e offline. Il personal branding richiede una grande introspezione, una dedizione costante, un’attenta lettura del contesto e una capacità di risposta rapida verso il mondo circostante.

Ecco alcune domande giuste per creare il proprio brand:

  • Quali sono le mie specificità?
  • Come mi vedono gli altri e come vorrei essere visto?
  • Mi sto muovendo nella direzione giusta?
  • Cosa sto comunicando di me e della mia professionalità?
  • Sto utilizzando i canali giusti e lo sto facendo in modo corretto?

Center for Career Services & ​Continuing Education
​John Cabot University 

jcu_high_res

Advertisements