How to…Start a Satisfying Career

by jcucareerservices

How to…Start a Satisfying Career

Business woman and  project

Whether you have just graduated or you are very close to graduation, as young professional, it is very difficult to have clear in mind what you want to do in your future career. A starting point is definitely identifying the field you want to work in and start to gain experience. At the beginning, you will find yourself performing tasks that you do not like or to cope with people that do not match your personality. This happens at the beginning of one’s own professional path, even if the person is passionate about the field of work. For this reason, you will have to learn to love your job, even if it is not flawless.

Following, a short list you should consider if you wish to start a career that will be satisfying for you, both personally and professionally:

  • Develop self-awareness: the first important thing is to know yourself, both personally and professionally. If you are just at the beginning of your career, this could not be very easy to do. You need to develop some on-field experience and, probably, you will need to live different work environments to understand what really suits you. However, if you already have a good self-awareness, you probably know what is essential for you to be part of your job. Consider your values, your talents, your character and see if the job you think you might like really suits them;
  • Do not dismiss your nature: after you have become more aware about yourself, it should be easier for you to understand in which kind of environment you would perform better and in which tasks you would succeed. There are parts of your character that can be improved through time, and your skills can be enhanced with training and effort. However, if you want to be happy with what you do, do not go against your nature. If you are a creative person, for example, you cannot constrain yourself to work as an accountant. Dismissing your natural talents would be a pity both for you and for the job market!
  • Plan your goals: spend some time thinking where you would like to be in three, five, or ten years. Try to set realistic goals that you think you can actually achieve. In this way, you will be pushed to give your best, to improve, and learn from others, day by day. If you always keep your objective in mind, it will be easier for you to build your professional path in a coherent and effective way and you will feel highly gratified as you see your career going in the direction you planned.

In the end, what really matters is not just what you do but also how you do it. You can decide which direction you want to give your career and which are those core values that have to be part of it. However, there will always be something that you do not like doing. Be aware that, many times, there are different ways to do one thing. Exploit the skills you have to perform your tasks in a personal manner and to do them in the best possible way.

Come…iniziare una carriera soddisfacente

how-to-turn-your-job-into-your-passion

Sia che vi siate appena laureati o che siate vicini alla vostra laurea, in quanto giovani professionisti, è molto difficile avere chiaro cosa volete fare nella vostra carriera futura. Il punto di partenza è sicuramente identificare l’ambito in cui volete lavorare ed iniziare a guadagnare esperienza. All’inizio vi troverete a svolgere compiti che non vi piacciono o ad avere a che fare con persone che sono in conflitto con la vostra personalità. Ciò accade a chiunque inizi a costruire il suo percorso professionale, anche se si è appassionati all’ambito in cui si lavora. Per questo, dovreste imparare ad amare il vostro lavoro, anche se non è privo di imperfezioni.

Di seguito, una breve lista da considerare per iniziare una carriera che sia soddisfacente per voi, sia personalmente che professionalmente:

  • Sviluppate la vostra autoconsapevolezza: la prima cosa importante è conoscere voi stessi, sia a livello personale che professionale. Se siete solamente all’inizio della vostra carriera, questo potrebbe non essere molto semplice. Avete bisogno di sviluppare esperienza sul campo, e, probabilmente, di vivere diversi ambienti lavorativi per capire cosa fa veramente al caso vostro. In ogni caso, se avete una buona autoconsapevolezza, sapete già cosa volete che faccia parte del vostro lavoro. Considerate i vostri valori, capacità, carattere e vedete se il lavoro che pensate vi possa piacere fa davvero per voi;
  • Non ignorate la vostra natura: dopo che sarete diventati più consapevoli di voi stessi, dovrebbe essere più semplice capire in che tipo di ambiente lavorativo potete dare il vostro meglio ed in quali impieghi avreste più successo. Ci sono lati del vostro carattere che possono essere migliorati nel tempo e capacità che possono essere aumentate attraverso la pratica e lo sforzo. In ogni caso, se volete essere soddisfatti di quello che fare, non andate contro la vostra natura. Se siete delle persone creative, per esempio, non vi potete costringere ad un lavoro da contabile. Ignorare i vostri talenti naturali sarebbe un peccato, sia per voi che per il mercato!
  • Pianificate i vostri obiettivi: prendetevi del tempo per pensare a dove vorreste essere tra tre, cinque o dieci anni. Tentate di stabilire degli obiettivi realistici che pensate possiate veramente raggiungere. In questo modo sarete spinti a dare il vostro meglio, a migliorare e ad imparare dagli altri, giorno dopo giorno. Se tenete sempre a mente il vostro obiettivo sarà più facile per voi costruire un percorso professionale in modo coerente ed efficace e vi sentirete estremamente gratificati vedendo che la vostra carriera sta andando nella direzione pianificata.

Alla fine, ciò che conta veramente non è solo quello che fate ma anche come lo fate. Potete decidere quale direzione volete dare alla vostra carriera e quali siano quei valori principali che ne devono essere parte, ma comunque ci sarà sempre qualcosa che non vi piace fare. Tenete a mente che spesso ci sono diversi modi per fare una cosa. Sfruttate le vostre doti per svolgere i vostri compiti in maniera professionale e per portarli a termine nel miglior modo possibile.

Center for Career ServicesContinuing Education
John Cabot University 

cropped-jcu_high_res.jpg

Advertisements